فیلم It: Chapter Two یا در زبان فارسی «آن: بخش دوم» یکی از جدیدترین آثار دلهره‌آور و ترسناک کمپانی نیو لاین سینما (New Line Cinema) است که به‌دست اندی موشیاتی، کارگردان فیلم The Flash (فلش)، فیلم It (آن)، فیلم Mama (ماما) و فیلم Attack on Titan (حمله به تایتان) ساخته شده است. در فیلم آن: بخش دوم، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند جیمز مک‌آووی در نقش بیل دنبرو، جیدن مارتل در نقش جوانی‌های بیل دنبرو، جسیکا چستین در نقش بورلی مارش، سوفیا لیلیس در نقش جوانی‌های بورلی مارش، جی رایان در نقش بن هنسکام، جرمی ری تایلر در نقش جوانی‌های بن هنسکام، بیل هیدر در نقش ریچی تازیر، فین ولفهارد در نقش جوانی‌های ریچی تازیر، عیسی مصطفی در نقش مایک هنلن، چوزن جیکوبز در نقش جوانی‌های مایک هنلن، جیمز رانسون در نقش ادی کسپبرک، جک دیلن گریزر در نقش جوانی‌های ادی کسپبرک، اندی بین در نقش استنلی اوریس، ویات اولف در نقش جوانی‌های استنلی اوریس و بیل اسکارشگورد در نقش دلقک پنی وایز و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم آن: بخش دوم در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ (۴ شهریور ۱۳۹۸) در سالن نمایش تئاتر فاکس که در شهر لس آنجلس قرار دارد، به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۵۹ را از بین ۳۴ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این اثر ترسناک برای اکران در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۵ شهریور ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. به طور کلی می‌توان گفت که این اثر همانند قسمت قبلی مجموعه خود نقدها و امتیازهای مختلفی دریافت کرده که بخش زیادی از آنها مثبت هستند. تعداد زیادی از منتقدانی که این اثر را تماشا کردند، نحوه ایفای نقش و عملکرد بازیگران، به خصوص هیدر و اسکارشگورد را مورد تحسین قرار دادند. علاوه‌بر این، آنها سبک و تم این فیلم را هم دوست داشتند. با این حال، این منتقدان، نسبت به مدت زمان فیلم و کم بودن تعداد صحنه‌های ترسناک و به اصطلاح جامپ اسکر (نسبت به قسمت قبل) انتقادهایی هم داشتند.

از آنجا که مدتی است که از نمایش اولیه فیلم It: Chapter Two در سالن نمایش تئاتر فاکس می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم It: Chapter Two از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

داستان این فیلم، ۲۷ سال بعد از ماجراهایی است که در قسمت اول یعنی فیلم آن اتفاق افتاده بود. حال تمام اعضای کلاب بازنده‌ها یا همان لوزرها بزرگ شده‌اند و هر کدام در نقطه‌ای دور از هم به زندگی خود پرداخته‌اند. اما مثل اینکه اتفاقات وحشتناک قدیم قرار نیست دست از سر آنها بردارد و اجازه زندگی کردن به آنها بدهد. با اینکه آنها ۲۷ سال دور از هم زندگی کردند اما یک تماس تلفنی نابود کننده، دوباره آنها را دور هم جمع می‌کند و باعث می‌شود که آنها باری دیگر به شهر قدیمی خود یعنی دری بازگردند.

It: Chapter 2

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم It: Chapter Two بیندازیم:

الکس گادفری | امپایر

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم آن: بخش دوم یک دنباله بی‌رحم، آن هم از لحاظ روحی و روانشناسی محسوب می‌شود. همه چیز در این فیلم، درست همانطوری است که باید باشد: عمیق‌تر، ترسناک‌تر و خنده‌دار‌تر. اندی موشیاتی به طور ویژه‌ای به مرحله بعد قدم برداشته و با مهارت بسیار زیادی ما را در این ماجراجویی ترسناک و سرگرم کننده هدایت می‌کند. این فیلم کاملا مفرح است.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۷۵ از ۱۰۰

یک دنباله بسیار خوب و جذاب، برای موفق‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما.

پیتر دبروژ | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

فیلم آن: بخش دوم بیشتر از آن چیزی باید، طولانی شده است. اما در نهایت یک چیز قابل توجه و چشمگیر به وجود می‌آورد. بخش زیادی از مواردی که در این فیلم و داستان آن وجود دارد، تا حدودی قابل توجیه است؛ زیرا سلیقه‌ی مخاطبان تا حد زیادی نسبت به قبل تغییر کرده است.

جیم وجوودا | آی جی ان

۷۰ از ۱۰۰

هنوز هم چیزهای خیلی زیادی در فیلم آن: بخش دوم وجود دارد که بتواند مخاطب را بترساند و باعث لذت بردن او شود؛ با اینکه خیلی هم آنطور که باید و شاید به مسیر خود وابسته نیست و عملکرد نسبتا چشمگیری ندارد.

فیلم It: Chapter 2

گریفین شیلر | پلی لیست

۶۷ از ۱۰۰

اگر برخی کمدی‌ها و صحنه‌های طنز نابجا، چند تصمیم خلاقانه عجیب و ناهماهنگی و بی‌ثباتی لحن داستان را در نظر نگیریم، می‌توان گفت که فیلم It: Chapter Two تقریبا تمام انتظارات را در بخش سوم خود به ارمغان می‌آورد؛ بخش سومی که در نهایت به یک پایان بسیار خوب، تکان‌دهنده و از لحاظ احساسی راضی کننده، منجر می‌شود.

کیت اربلند | ایندی وایر

۵۸ از ۱۰۰

می‌توان گفت که قسمت دوم و بار دوم، اصلا نسبت به قسمت اول صحنه‌های ترسناک یا خنده‌داری ندارد.

پیتر بردشاو | گاردین

۴۰ از ۱۰۰

درست مثل فیلم ابتدایی این مجموعه، این اثر هم تبدیل به یک آنتولوژی می‌شود که داستان نقش کمرنگی در آن پیدا می‌کند و بیشتر جامپ اسکرها و صحنه‌های ترسناک معمولی هستند که سرتاسر فیلم را تشکیل می‌دهند. حال اینکه شما بخواهید این روند را دوباره در تماشای قسمت دوم تکرار کنید، باعث می‌شود تا تحمل و اعصاب شما تحت فشار قرار بگیرد. علاوه‌بر این، برخلاف قسمت اول، این قسمت طولانی‌تر هم هست.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم It: Chapter Two نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و نسبتا سرگرم کننده بدانیم؛

It: Chapter Two

فروشگاه اینترنتی قهرمان تو

WWW.UHERO.IR

نظرتون چیه ؟ تیشرت های این فیلم به فروشگاه اضافه بشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *